Hoe vaak een nieuwsbrief versturen?

Hoe vaak moet ik een e-mail nieuwsbrief versturen is een veelgehoorde vraag. Het Amerikaanse e-mail marketing bedrijf Informz heeft onder 1100 van haar klanten een onderzoek gedaan naar de effectiviteit van de verstuurde e-mail nieuwsbrieven. Daaruit blijkt dat 74% van de onderzochte bedrijven en organisaties 1 tot 5 nieuwsbrieven of e-mailberichten versturen per maand. Bedrijven die 6 tot 10 berichten en nieuwsbrieven verstuurden per maand kenden de hoogste open rate en clickrate! Het is duidelijk dat deze laatste groep verzenders duidelijk doelgerichte, relevante berichten versturen, en hun publiek weet te boeien met haar content. Hoe vaak een nieuwsbrief versturen heeft dus zeker ook alles te maken met relevante content.

Voor onze klanten zijn overzichtelijke rapportages voorhanden die het mogelijk maken om elke mailing afzonderlijk te analyseren, maar ook de mogelijkheid bieden een aantal mailings in een campagne te monitoren op effectiviteit. Controleer uw e-mail marketing rapportage tools om te zien wat het beste werkt voor uw publiek. Ontdek zo wat de juiste hoeveelheid aan berichten is voor uw klanten en abonnees en wat de beste verzenddagen en verzendtijdstippen zijn.

nieuwsbrief optimaal laten presteren

Bekijk direct de nieuwsbrief resultaten

Direct na verzending van uw nieuwsbrief kunt u de resultaten bekijken op een overzichtelijk dashboard. U krijgt dan een antwoord op vragen zoals hoe hoog is het afleverpercentage; wie zijn de bounces; op welk onderwerp wordt het meest geklikt; hoe vaak is mijn nieuwsbrief geopend en bekeken; hoeveel personen gebruiken hiervoor een smartphone of tablet; is dit een Android, iPhone of Windows?

Bron: Informz