Het vijfde Nationaal E-mail Onderzoek presenteert een compleet beeld van hoe de
Nederlander in 2017 omgaat met het online communicatiekanaal e-mail en
nieuwsbrieven. Het is bovendien het enige onderzoek dat e-mail afzet tegen alle
bekende social mediakanalen. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een
verdieping in de vorm van interviews met deelnemers aan het Nationaal E-mail
Onderzoek. Voor de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek zijn uit het
consumentenpanel aan 2.029 personen 26 vragen voorgelegd met als focus het
gebruik en de beleving van e-mail in vergelijking tot social media. Dit heeft
geresulteerd in conclusies over het gebruik van e-mail en kanalen zoals
WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. Top 5
conclusies Nationaal E-mail Onderzoek 2017:
- 93 procent van de Nederlanders is ingeschreven op e-mailnieuwsbrieven
- Nederlanders ontvangen 86 e-mails per week
- De meeste Nederlanders checken één tot zes keer per dag hun e-mail
- 75 procent van de Nederlanders heeft weleens iets gekocht naar aanleiding
van een reclamemail - Smartphone is het populairste device om e-mails op te lezen
Bron: Frankwatching.com