Geschiedenis

“Geschiedenis Mister Mail”

 


1998 Start

Start Mister Mail met een eigen productie van 10 electronic magazines. Binnen 2 maanden meer dan 20.000 abonnees.

1999 Groei

Start van distributie electronic magazines voor 3e partijen. Meer dan 150 titels worden aangeboden waarop men zich gratis kan abonneren. Aantal abonnees groeit naar 110.000 personen. We leveren ook content voor nieuwsbrieven aan andere partijen zoals Worldonline . Tevens introductie van Zakenmail i.s.m. Limburgse Werkgevers Vereniging.

2000 Verkoop

Aantal abonnees groeit naar 170.000. Mister Mail wordt onderdeel van het Engelse beursgenoteerd bedrijf Affinity Plc. Focus naar verlenen van e-mail marketingdiensten voor 3e partijen. Eerste Nederlandse klant veilingwebsite Ricardo.nl van Marc de Hond.

2001 Engelse klanten

E-mail marketing activiteiten voor grote Engelse klanten zoals Tiny-online, WH Smith, Tesco en Royal Bank of Scotland.

2002 Start Nederlandse klanten

Begonnen met werken voor Albert Heijn en we versturen maandelijks zo’n 300.000 nieuwsbrieven voor de portal van @Home, zijnde Vizzavi. Gestopt met Zakenmail.nl

2003 Terug in Nederlandse handen

Oprichters kopen Mister Mail BV terug van Affinity. Introductie van ons geavanceerd database- en verzendsysteem EDM (Electronic Direct Marketing). Bouw Kidsmail applicatie; 40 gesegmenteerde nieuwsbrieven voor ouders met kinderen tussen de 0 en 5 jaar. In eerste jaar meer dan 25.000 aanmeldingen. Toegetreden als een van de eerste leden tot de pas opgerichte E-Mail Marketing Association-Nederland, Emma-nl.

2004 EDM 10.2 en 10.3

Groei naar 100+ klanten waaronder Sunweb, Holland Festival, Gamma, Karwei, Nikon. Uitrol van EDM 10.2 en 10.3 met ver doorgevoerde segmentatiemogelijkheden. Eerste mailingen verstuurt naar Rusland en China ( i.s.m partner Bovil/DDB).

2005 Bel-Mail

Introductie Bel-Mail: een nieuwe, gebruikersvriendelijke manier om op een laagdrempelige manier een telefoongesprek op te bouwen vanuit een e-mail. Helaas maar 1 klant voor gevonden!!

2007 Einde van eigen magazines

Na 9 jaar stoppen we met het uitgeven van eigen nieuwsbrieven. De 6 laatste e-zines gaan over naar Fan.tv . De focus gaat volledig naar e-mail marketing voor 3e partijen.

2008 Hoera

Tienjarig bestaan van Mister Mail wordt gevierd.

2009 Citi-Mail

Introductie Citi-Mail concept; geïntegreerde e-mail marketing faciliteiten voor gemeenten. Inmiddels zijn o.a. 3 Limburgse gemeenten klant bij ons; Maastricht, Roermond en Sittard-Geleen.

2010 Weer Hoera

Verzending van het 750 miljoenste e-mailbericht ( nieuwsbrief Open Universiteit) sinds de start in 1998.

2011 Verhuisd

We verlaten ons kantoor waar we 13 jaar geleden gestart zijn en verhuizen naar nieuw kantoor in het Stadion De Geusselt.

2012. Mobiel komt eraan!

Sinds begin 2012 wisten we dat door de explosieve groei van smartphones en tablets in 2011 de vraag naar mobiele oplossingen voor nieuwsbrieven op ons af zou komen. Responsive design was toen nog een nieuw begrip. In oktober publicatie van ons eerste onderzoek onder 50.000 geopende nieuwsbrieven verstuurd via e-mail. Maar liefst een kwart van de nieuwsbrieflezers bekijkt een online nieuwsbrief op de smartphone of tablet. Hierbij is het gebruik van de smartphone het grootst, bijna drievijfde van deze lezers (58%) gebruikt een smartphone en tweevijfde (41%) maakt gebruik van een tablet.

2014. ISO 27001

Vanaf 2014 is Mister Mail bv ISO 27001 gecertificeerd. Een wereldwijd erkende norm voor het veilig omgaan met databases met privacy gevoelige gegevens.

2015. Maatwerk voor de klant die meer wil

Optimale aflevering, zeer uitgebreide rapportages, resonsive design e.d. blijven vanzelfsprekende zaken. De bedrijfsfocus wordt verbreed met maatwerk oplossingen gebaseerd op klant vragen of specifieke technische situaties die zich bij de klant voordoen. Voornamelijk geautomatiseerde synchronisaties van het Mister Mail EDM systeem met diverse backoffice en crm systemen bij klanten. Hierbij wordt een scala aan technische oplossingen ingezet om aan te sluiten aan de specifieke klant-situatie.

De klanten van Mister Mail