Nieuwsbrieven nog ongemeen populair

nieuwsbrief Centercom

 

Het vijfde Nationaal E-mail Onderzoek presenteert een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2017 omgaat met het online communicatiekanaal e-mail en nieuwsbrieven. Het is bovendien het enige onderzoek dat e-mail afzet tegen alle bekende social mediakanalen. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een verdieping in de vorm van interviews met deelnemers aan het Nationaal E-mail Onderzoek.

Voor de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek zijn uit het consumentenpanel aan 2.029 personen 26 vragen voorgelegd met als focus het gebruik en de beleving van e-mail in vergelijking tot social media. Dit heeft geresulteerd in conclusies over het gebruik van e-mail en kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland.

Top 5 conclusies Nationaal E-mail Onderzoek 2017:

  • 93 procent van de Nederlanders is ingeschreven op e-mailnieuwsbrieven
  • Nederlanders ontvangen 86 e-mails per week
  • De meeste Nederlanders checken één tot zes keer per dag hun e-mail
  • 75 procent van de Nederlanders heeft weleens iets gekocht naar aanleiding van een reclamemail
  • Smartphone is het populairste device om e-mails op te lezen

Bron: Frankwatching.com

De klanten van Mister Mail